Witajcie,
Przygotowałem dla szanownego państwa-draństwa kolejną edycję podręcznika do gry Warheim FS, którą pozwoliłem sobie oznaczyć jako 2k6 i kryptonimem zweiksechs, ot taka fanaberia związana ze zmodyfikowaniem mechaniki rzutów na trafienie i zranienie.
Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem, nad którym od wielu lat, z waszym udziałem, mam przyjemność pracować.
W dużym skrócie i uproszczeniu mechanika Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad gry Mordheim o reguły 7 i 8 edycji gry WARHAMMER FANTASY BATTLE oraz najpopularniejszych
zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Wplotłem w grę także kilka
pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów, które występują w
grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje
zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.
Akcja gry została przeniesiona z Miasta Potępionych o nieco ponad 500 lat do
przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach
skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.
W trakcie gry w Warheim FS gracze
dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20
modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię
potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku zostały podzielone na scenariusze miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz scenariusze wiejskie (toczone poza murami
miast w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych
ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).
Warheim FS to figurkowa gra bitewna, a więc do toczenia potyczek będziemy potrzebować modeli i makiet oraz stołu albo innej płaskiej powierzchni, najlepiej o wymiarach 120 x 120 cm.
Rozegranie jednego scenariusza
zajmuje w zależności od doświadczenia graczy i zaawansowania drużyny
którą dowodzą od godziny do dwóch, czasem trzech. I choć Warheim FS pozwala na
indywidualne rozgrywki, to największą zabawę zapewnia kampania.
Możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny zapewnia
dużo frajdy i satysfakcji. W zależności od wyboru, gracz może kłaść
nacisk na ilość wojowników w drużynie lub kosztem liczebności kompanii
uzbrajać wojowników w lepszy oręż, pancerze ale także inny ekwipunek - w
tym duży wybór przedmiotów magicznych. Ponadto drużyny dysponują
dostępem do machin wojennych i pojazdów, które umiejętnie wykorzystane
mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.
W grze ważna jest odpowiednia taktyka i strategia oraz umiejętne
wykorzystanie atutów jakimi dysponują nasi wojownicy. Znaczenie ma także
odpowiednie korzystanie z osłon jakie zapewniają makiety, czy właściwe
wykorzystanie znajdujących się na polu bitwy obiektów specjalnych.
Jeśli szanowne państwo-draństwo jest zainteresowane bardziej obszerną recenzją gry bitewnej Warheim FS to zapraszam do lektury wpisu autorstwa Sister of Mercy, który można znaleźć TUTAJ.
Przy okazji publikacji poprzedniej edycji podręcznika do gry, przygotowaliśmy dla szanownego państwa-draństwa wprowadzenie do gry Warheim FS, w którym wraz z Sister of Mercy krok po kroku omówiliśmy proces rekrutacji kompanii, przygotowanie do gry, rozgrywkę oraz następującą po niej sekwencję po potyczce.
Z kolei klikając w poniższy odnośnik szanowne państwo-draństwo może pobrać sobie pomoc dla graczy, to jest gotowy do wydruku plik zawierający zestawienie najczęściej używanych w czasie potyczek i bitew reguł, zasad specjalny oraz niezbędnych tabel.
Podręcznik do gry w Warheim FS w wersji 2k6 dostępny jest w dwóch wersjach: pełnej i lekkiej, która prócz wprowadzenia zwykłej czcionki, dodatkowo została podzielona na cztery części.
Ponadto, skoro szanowne państwo-draństwo domaga się zebrania w jednym miejscu listy zmian, które wprowadziłem w podręczniku do Warheim FS w wersji 2k6 od czasu poprzedniej edycji, to poniżej macie czego chcecie.
Od razu uprzedzam, że lista, która tak naprawdę nie jest listą, a zbiorem odnośników, może nie być kompletna. Szczerze pisząc, po raz kolejny zaniedbałem nieco ten aspekt, a zmiany które miały pojawiać się w jednym wątku, rozrzuciłem po wielu tematach. Ale nic to, spróbuję zebrać to wszystko do kupy.
Po pierwsze proponuję zapoznać się z erratą oraz wątkiem na forum Azylium, w którym w założeniu miały pojawić się wszystkie zmiany.
Po drugie w wersji 2k6 wprowadziłem zmodyfikowaną mechanikę rzutów na trafienie i zranienie.
Szanowne państwo-draństwo raz jeszcze raczy wybaczyć formę ale ze swej strony zapewniam, że następnym razem postaram się bardziej.
Ponadto, skoro szanowne państwo-draństwo domaga się zebrania w jednym miejscu listy zmian, które wprowadziłem w podręczniku do Warheim FS w wersji 2k6 od czasu poprzedniej edycji, to poniżej macie czego chcecie.
Od razu uprzedzam, że lista, która tak naprawdę nie jest listą, a zbiorem odnośników, może nie być kompletna. Szczerze pisząc, po raz kolejny zaniedbałem nieco ten aspekt, a zmiany które miały pojawiać się w jednym wątku, rozrzuciłem po wielu tematach. Ale nic to, spróbuję zebrać to wszystko do kupy.
Po pierwsze proponuję zapoznać się z erratą oraz wątkiem na forum Azylium, w którym w założeniu miały pojawić się wszystkie zmiany.
Po drugie w wersji 2k6 wprowadziłem zmodyfikowaną mechanikę rzutów na trafienie i zranienie.
Szanowne państwo-draństwo raz jeszcze raczy wybaczyć formę ale ze swej strony zapewniam, że następnym razem postaram się bardziej.
DowNLoaD
Ponadto STĄD można pobrać plik w wersji rar zawierający podręcznik w wersji pełnej w formacie pdf, kartę drużyny oraz kartę pomocy.
Ponadto STĄD można pobrać plik w wersji rar zawierający podręcznik w wersji pełnej w formacie pdf, kartę drużyny oraz kartę pomocy.
Ponadto STĄD można pobrać plik w wersji rar zawierający podręcznik w wersji lekkiej 2na1 w formacie pdf, kartę drużyny oraz kartę pomocy.
Pozdrawiam,
qc
***
Podręcznik WARHEIM FS jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM FS w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela. Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.
***
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Fantastyczny pomysł, tchnie to trochę więcej statystyki w chaos na polu bitew opartych na GW'owskich systemach !
OdpowiedzUsuńPlanujesz moze jeszcze dopisać zasady dla karnawału ? :(
Dzięki. Póki co 2k6 ma tyle samo fanów co przeciwników ;)
UsuńA co do drużyn to będą jeszcze:
- Karnawał Chaosu (z opcją wyboru jednej z pięciu Potęg Chaosu)
- Zielonoskórzy Piraci
- Nieumarli dowodzeni przez Licz(mistrza)
- Konkwistadorzy z Estalii.
Dzięki!
OdpowiedzUsuńStół do warheima w sumie mam niezły, jak skończę budowę mordheim i koledzy sprawią sobie stosowne bandy to potajemnie przemycę im Warheim :)
Dobry plan :)
UsuńObserwuję twój projekt od kilku lat i jestem pod OGROMNYM wrażeniem. Rzadko zdarza się żeby fanowski projekt był rozwijany przez długi okres czasu. Ilość wpisów, zasad i innych materiałów które tworzysz jest imponująca. Mam wydrukowany stworzony przez Ciebie podręcznik (w wersji zasada sprzed dwóch lat) niestety nie było mi nigdy dane zagrać ponieważ moja ekipa jest bardziej planszówkowa i gramy w gry/systemy. które jestem im w stanie wytłumaczyć w jeden wieczór np. X-wingi. Żałuję tego i mam nadzieje że kiedyś będzie mi dane pociśnięcie z jakimiś bardziej hardcorowymi graczami:) Życzę wytrwałości na kolejne lata i znalezienia ludzi, którzy przetłumaczą Twoje zasady na angielski tak aby system trafił do większej grupy odbiorców! Powodzenia!
OdpowiedzUsuńDzięki za dobre słowo. Graczy WFS przybywa więc może uda ci się znaleźć współgraczy :)
UsuńZapraszam też na turniej w Katowicach :)