środa, 28 sierpnia 2013

Zdarzenia losowe. Duża aktualizacja.

Prace nad wprowadzeniem do Warheim FS przypominają mi nieco naukę do egzaminów - robię wszystko tylko nie to co powinienem.

Dzisiaj mam dla szanownego państwa-draństwa nowe zdarzenia losowe. Zgodnie z waszymi sugestiami usunąłem większość zdarzeń typu przeciwnik i wstawiłem takie, które działają na całe drużyny lub losowe modele.

Państwo-draństwo zechce się zaznajomić z nowościami i podzielić swoimi uwagami i opiniami. Liczę także na wasze pomysły i propozycje.

Zdarzenia losowe można pobrać STĄD lub przejrzeć online TUTAJ.





Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia
graczy Mordheim i Warheim Fantasy Skirmish.

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Trefniś.

Dziś mam przyjemność zaprezentować wam drodzy czytelnicy kolejne najemne ostrze do Warheim FS, które powstało we współpracy z Pepe.

Trefniś zwany także błaznem, bo o nim mowa może być na przykład reprezentowany przez któryś z modeli błaznów od Lead Adventure, zainteresowanych odsyłam do recenzji opublikowanej przez QC.

Jeśli są państwo zainteresowani procesem powstawania zasad dla najmity to zapraszam na forum Azylium, tamże można także zgłaszać swoje uwagi dotyczące trefnisia.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy

czwartek, 15 sierpnia 2013

Kapłan Mannana

W przerwie pomiędzy pisaniem wprowadzenia do Warheim FS postanowiłem w końcu odpowiedzieć na prośby graczy dowodzących kompaniami Piratów z Sartosy i Piechoty Morskiej z Marienburga.

Zgodnie z sugestiami graczy wprowadziłem postać Kapłana Mannana, który będzie stanowił alternatywę dla Czarownika.

Zasady Kapłana Mannana oraz Modlitwy do Pana Mórz można ściągnąć STĄD lub przeczytać ONLINE.


Gdyby państwo-draństwo miało jakieś uwagi co do zasad specjalnych czy modlitw to piszczcie na Azylium.


DOWNLOAD|ONLINE


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
 Mordheim i Warheim Fantasy Skirmish.

Zabij mutanta - scenariusz specjalny

Zabij mutanta to kolejny scenariusz specjalny, który trafi do głównego podręcznika Warheim FS wraz z kolejną, późnojesienną edycją.
 
Głównym pomysłodawcą scenariusza jest Marks z forum BP. Marks przesłał do QC opowiadanie, na podstawie którego powstał scenariusz Zabij mutanta. Niestety opowiadanie było zbyt obszerne i musiałam je skrócić i nieco przeredagować by zmieściło się na jednej stronie obok scenariusza.

 
Jeśli państwo są ciekawi nowego scenariusza specjalnego do Warheim FS to plik można ściągnąć STĄD lub przeczytaj ONLINE.




Jak zwykle wszelkie uwagi, pomysły i sugestie mile widziane.

A może ty masz jakiś pomysł na scenariusz lub najemne ostrze albo coś innego? Odwiedź Azylium i podziel się swoim konceptem! 


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim Fantasy Skirmish.

Ordynans.

Jako, że QC zajęty jest pisaniem wprowadzenia do Warheim FS, które późną jesienią powinno ukazać się wraz z nową edycją podręcznika głównego, to mi przypadła przyjemność zaprezentowania państwu kilku nowości, które powinny pojawić się na blogu w ciągu kolejnych dni.

Pierwszą z nich jest nowe Najemne Ostrze, czyli Ordynans, zwany czasem także giermkiem, autorstwa Pepe. Ciekawych procesu powstania zasad najmity odsyłam do odpowiedniego wątku na forum Azylium.

Jeśli państwo nie ma pomysłu na model, który mógłby reprezentować najmitę, to polecam recenzję modelu Knight with Henchman od Lead Adventure, którą QC opublikował na blogu jakiś czas temu.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy

piątek, 26 lipca 2013

Punkty Kampanii 2.0

Poniżej szanowne państwo-draństwo znajdzie linki do nowej wersji Punktów Kampanii do Warheim FS.
 
Kierując się propozycjami nadsyłanymi przez graczy dodałem trzecią opcję, a więc i nowe bonusy oraz osłabiłem nieco profit Kompania najemników.


Zachęcam do lektury tabel oraz komentowania i nadsyłania propozycji ewentualnych zmian.

 

środa, 29 maja 2013

Przygotowanie pola bitwy

Więcej o prastarych drzewach 
można przeczytać TUTAJ.
Być może część z państwa-draństwa czytała dyskusję na temat przygotowania stołu do rozgrywki w Mordheim/Warheim FS na łamach Azylium, jeśli nie to zapraszam do lektury i podzielenia się własnymi wrażeniami. Przy okazji w/w wątku uzupełniłem zapisy w podręczniku o poniższe akapity.

Państwo-draństwo ma jakieś uwagi? Coś dodać, zmienić, poprawić?

Przygotowanie pola bitwy ‘wewnątrz murów’:
Kiedy dobiegnie końca rekrutacja kompanii lub gracze zakończą sekwencję po potyczce, przychodzi czas na przygotowanie pola bitwy, na którym rozegra się potyczka. Zgodnie z zasadami podanymi w rozgrywanym scenariuszu gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety budynków, ruiny, nawiedzone lasy, skaliste wzgórze, drogi, rzeki, a nawet magiczne monumenty. Dobrze przygotowane pole bitwy nie dość, że jest wyzwaniem dla strategicznych umiejętności graczy, to na dodatek wspaniale wygląda. Daje to graczom szansę przygotowania scenerii potyczki i sprawienia, by część Starego Świata ożyła.
Gracze rozstawiając elementy terenu powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami lub budynkami piętrowymi o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień lub budynków piętrowych na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień lub budynków piętrowych w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Warto też udostępnić wiele dróg przejścia, takich jak drzwi, schody, drabiny czy kładki, pozwalając w miarę możliwości wszystkim modelom zaangażowanym w potyczkę na poruszanie się po wzniesieniach lub budynkach piętrowych. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem lub budynkiem piętrowym powinien być łatwo dostępny.

Przygotowanie pola bitwy ‘poza murami’:
Tak jak makiety zrujnowanych budynków są ważnym elementem terenu podczas rozgrywania scenariuszy ‘wewnątrz murów’, tak prastare drzewa pełnią ważną rolę podczas rozgrywania wiejskich potyczek. W trakcie przygotowań do potyczki toczącej się ‘poza murami’ gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety starożytnych ruin, nawiedzonych lasów, skalistych wzgórz, rzek, gościńców, czy w końcu prastarych drzew. Choć prastare drzewa w bezpośredni sposób związane są z celem kilku zaledwie scenariuszy, to w trakcie każdej potyczki na polu bitwy powinno być rozstawionych od kilku do tuzina reprezentujących samotne drzewa elementów terenu.
Podobnie jak w przypadku rozgrywek miejskich gracze rozstawiając elementy terenu ‘poza murami’ powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem powinien być łatwo dostępny.


Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
 dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...