 |
Więcej o prastarych drzewach
można przeczytać TUTAJ. |
Być może część z państwa-draństwa czytała dyskusję na temat przygotowania stołu do rozgrywki w Mordheim/Warheim FS
na łamach Azylium,
jeśli nie to zapraszam do lektury i podzielenia się własnymi
wrażeniami. Przy okazji w/w wątku uzupełniłem zapisy w podręczniku o
poniższe akapity.
Państwo-draństwo ma jakieś uwagi? Coś dodać, zmienić, poprawić?
Przygotowanie pola bitwy ‘wewnątrz murów’:
Kiedy dobiegnie końca rekrutacja kompanii lub gracze zakończą sekwencję
po potyczce, przychodzi czas na przygotowanie pola bitwy, na którym
rozegra się potyczka. Zgodnie z zasadami podanymi w rozgrywanym
scenariuszu gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak
makiety budynków, ruiny, nawiedzone lasy, skaliste wzgórze, drogi,
rzeki, a nawet magiczne monumenty. Dobrze przygotowane pole bitwy nie
dość, że jest wyzwaniem dla strategicznych umiejętności graczy, to na
dodatek wspaniale wygląda. Daje to graczom szansę przygotowania scenerii
potyczki i sprawienia, by część Starego Świata ożyła.
Gracze rozstawiając elementy terenu powinni wziąć pod uwagę kilka
czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być
zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu
powinna być wzniesieniami lub budynkami piętrowymi o wysokości
przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień
lub budynków piętrowych na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie
specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei
umieszczenie wzniesień lub budynków piętrowych w rejonie środka pola
bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w
trakcie rozgrywki większego znaczenia. Warto też udostępnić wiele dróg
przejścia, takich jak drzwi, schody, drabiny czy kładki, pozwalając w
miarę możliwości wszystkim modelom zaangażowanym w potyczkę na
poruszanie się po wzniesieniach lub budynkach piętrowych. Przy czym, aby
urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem lub
budynkiem piętrowym powinien być łatwo dostępny.
Przygotowanie pola bitwy ‘poza murami’:
Tak jak makiety zrujnowanych budynków są ważnym elementem terenu podczas
rozgrywania scenariuszy ‘wewnątrz murów’, tak prastare drzewa pełnią
ważną rolę podczas rozgrywania wiejskich potyczek. W trakcie przygotowań
do potyczki toczącej się ‘poza murami’ gracze rozstawiają wspólnie
elementy terenu, takie jak makiety starożytnych ruin, nawiedzonych
lasów, skalistych wzgórz, rzek, gościńców, czy w końcu prastarych drzew.
Choć prastare drzewa w bezpośredni sposób związane są z celem kilku
zaledwie scenariuszy, to w trakcie każdej potyczki na polu bitwy powinno
być rozstawionych od kilku do tuzina reprezentujących samotne drzewa
elementów terenu.
Podobnie jak w przypadku rozgrywek miejskich gracze rozstawiając
elementy terenu ‘poza murami’ powinni wziąć pod uwagę kilka czynników.
Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona
elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być
wzniesieniami o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać,
że ustawienie wzniesień na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie
specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei
umieszczenie wzniesień w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse
drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki
większego znaczenia. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy
element terenu będący wzniesieniem powinien być łatwo dostępny.
Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.