W ostatnim czasie otrzymałem wiele pytań o kompanię Krasnoludów Chaosu do Warheim FS. Zwykle zbywałem pytających, odpisując że zajmę się Dawi'Zharr gdy otrzymam fluff w języku polskim. No i znalazł się Marks, który przetłumaczył fragmenty nieoficjalnych Ksiąg Armii Krasnoludów Chaosu. I tak, korzystając z nadesłanych przez Marksa tekstów oraz posiłkując się materiałami do WFRP i tym, co było już w Warheim FS stworzyłem zasady dla Krasnoludów Chaosu z Zorn Uzkul.
Nie jestem specjalistą od historii Krasnoludów Chaosu, więc chętnie
zapoznam się z wszelkimi informacjami, które przyczynią się do
uzupełnienia fluffu Dawi'Zharr.
Dokonałem też kilku zmian w mechanice, między innymi obniżyłem wartość współczynnika Sz Zagana z 8 do 6. Właśnie. Miałem problem z nazwą dla byka ze skrzydłami ale Sister of Mercy odnalazła w odmętach internetu postać 'Zagana' i postanowiłem nazwać tak model służący w kompanii Krasnoludów Chaosu.
Zresztą zapraszam do lektury!
Drużyna jest wstępnie ograna ale wszelkie uwagi państwa-draństwa będą mile widziane.
Plik z zasadami kompanii Krasnoludów Chaosu z Zorn Uzkul można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Zastąpiłem scenariusze wieloosobowe Relikwie i Zaginiona córka kupca scenariuszem Zaklęty/a w żabę. Scenariusze można przejrzeć ONLINE lub pobrać STĄD.
Co prawda scenariusze do gry wieloosobowej miały pojawić się później ale
udało mi się przeredagować kilka potyczek i w kolejnej edycji
podręcznika pojawią się także bitwy dla kilku graczy.
Jeśli szanowne państwo-draństwo ma pomysły na scenariusze do gry wieloosobowej to czekam na propozycje.
Scenariusze bitew można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.
Co prawda tekst przeczytałem kilka razy ale na pewno jest w nim jeszcze
kilka błędów, dlatego będę wdzięczny za ich wskazanie.
Kolejny dodatek o który państwo-draństwo się dopominało od dłuższego czasu to karta pomocy dla gracza, którą można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.
Wszelkie uwagi i propozycje mile widziane.
Jako, że prace nad kolejną edycją podręcznika do Warheim FS zbliżają się do końca zwracam się do szanownego państwa-draństwa z pewną propozycją współpracy.
Mianowicie, podobnie jak miało to miejsce w przypadku poprzednich
edycji, poszukuję osób które przejrzałyby wstępną wersję podręcznika i
podzieliły się swoimi uwagami. Dotyczącymi składu, podziału na
rozdziały, błędami które dostrzegliście, nieścisłościami które
zauważyliście, itd. Czasem, nawet przypadkowe spojrzenie świeżej osoby
pozwala dostrzec błędy, które dla mnie są niewidoczne.
Część starych przeglądaczy potwierdziło już swój udział ale świeży rzut oka z pewnością nie zaszkodzi. Jeśli ktoś z państwa-draństwa jest zainteresowany to zechce wysłać emaila na adres: quidamcorvus @ poczta . fm w tytule wpisów WFS016.
Jako, że szanowne państwo-draństwo
zwróciło uwagę to wprowadziłem zmiany. W zasadach rydwanów i pojazdów
dodałem dwa, nowe akapity, dotyczące poruszania się pojazdów:
Zwrot:
Manewrowanie wozem na otwartej
przestrzeni to w miarę łatwe zadanie. Problem pojawia się wtedy, gdy
trzeba pokonać wąskie, miejskie ulice lub zniszczone imperialne
gościńce.
W trakcie wykonywania ruchu lub szarży kierujący pojazdem woźnica może
bez utraty prędkości wykonać jeden zwrot zmieniając kierunek
przemieszczania się wozu o kąt nie większy niż 45º. Jeżeli woźnica
zdecyduje się skręcić o więcej niż 45º ale nie więcej niż 90º to dystans
ruchu jaki pojazd może pokonać w trakcie rozgrywania bieżącej fazy
ruchu zostaje zmniejszony o K6”.
Obrót:
Rydwany i powozy to masywne i ciężkie
machiny, których obrócenie sprawia trudności nawet doświadczonym
woźnicom. Zamiast wykonywać ruch powożący pojazdem woźnica w fazie ruchu
może obrócić pojazd o więcej niż 90º ale nie więcej niż 180º. Obrót
należy wykonać wokół osi wyznaczonej przez środek podstawki rydwanu lub
powozu.
Plik pdf z aktualnymi zasadami można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.
W trakcie pracy nad nową edycją podręcznika zmodyfikowałem także zasady drużyny Jaszczuroludzi z Lustrii. Zmiany to:
- obniżenie Wt Skinków do 2
- Saurusy oraz Jeźdźcy Zimnokrwistych posiadają teraz zasadę specjalną łuskowata skóra (5+)
- oraz zwiększony został koszt rekrutacji większości modeli
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy