Zacząłem prace nad kolejną edycją podręcznika do Warheim FS.
Z dotychczasowymi zmianami, a na pewno z większością, można zapoznać się w erracie.
Poza tym obecnie pracuję na kompaniami Nieumarłych dowodzonych przez Wampirzych Książąt, które zostaną wzbogacone o dwie alternatywne jednostki.
Pierwszą z nich jest Ścierwowóz, jako alternatywna dla Czarnej Karocy. Zasady specjalne, którym Ścierwowóz podlega w Warheim FS można przeczytać poniżej:
Pierwszą z nich jest Ścierwowóz, jako alternatywna dla Czarnej Karocy. Zasady specjalne, którym Ścierwowóz podlega w Warheim FS można przeczytać poniżej:
Ścierwowóz:
Liczba
modeli w drużynie: 0-1
Koszt rekrutacji: 150 zk
Koszt rekrutacji: 150 zk
W prowincjach graniczących z ponurami ziemiami Sylvanii, ludzie
powtarzają szeptem opowieści o piekielnych machinach wojennych, jakie czasem
dostrzec można pośród szeregów nieumarłych kompanii. Wśród znanych
śmiertelnikom machin wojennych największe obrzydzenie wzbudza plugawy
Świerwowóz. Zbity z gnijącego drewna i korodującego metalu, bluźnierczy rydwan,
z burtami niczym żebra, wypełniony jest cuchnącymi zwłokami – Przeklętymi Truchłami, które niczym
nabrzmiałe purchawy skupiają w sobie plugawą moc Dhar.
Nieliczni śmiertelnicy,
którym dane było przeżyć spotkanie z upiorną machiną powożoną przez mrocznego
woźnicę, opowiadają, że równie przerażające jak gnijące truchła były wzniesione
na Ścierwowozach dymiące duszącym dymem paleniska czy stare dzwony, których
upiorne bicie niosło ze sobą zapowiedź cierpienia i nieśmierci.
Niektórzy powiadają, że Ścierwowozy powożone
są przez Nekromantów, którzy wzmacniają swe bluźniercze zaklęcia plugawą mocą Dhar skupioną w Przeklętych Truchłach. Niezależnie od tajemnych mocy jakie w sobie
skrywają, Ścierwowozy to także groźne rydwany, które powożone przez
doświadczonego woźnicę zmieniają się w śmiertelnie niebezpieczną machinę
wojenną.
Charakterystyka Ścierwowozu:
Rydwan
|
Sz
|
WW
|
US
|
S
|
Wt
|
Żw
|
I
|
A
|
CP
|
Ścierwowóz
|
-
|
-
|
-
|
4
|
5
|
4
|
-
|
-
|
-
|
Koło
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6
|
1
|
-
|
-
|
-
|
Nieumarły_koń
|
8
|
2
|
0
|
3
|
3
|
1
|
2
|
1
|
4
|
Nieumarły_koń
|
8
|
2
|
0
|
3
|
3
|
1
|
2
|
1
|
4
|
Zasady specjalne:
Duży cel, strach.
Ostrza: W trakcie rekrutacji modelu rydwanu, kosztem kolejnych 25 zk można wyposażyć rydwan w ostrza na
kołach.
Machina wojenna: Rydwan traktowany jest jak machina wojenna w tym sensie, że podlega działaniu zaklęć i efektom
magicznym skierowanym właśnie przeciwko machinom
wojennym.
Ochrona Pancerza: Solidna konstrukcja zapewnia
rydwanowi Ochronę Pancerza na 4+. Ponadto, dzięki solidnej
konstrukcji modele woźnicy i pasażerów otrzymują premię
+2 do Ochrony Pancerza lub otrzymują Ochronę Pancerza na 5+
jeśli nie posiadają zbroi.
Rydwan: Lekkie i szybkie rydwany mogą przewozić woźnicę i 2 pasażerów wielkości człowieka lub
mniejszych (na rydwan nie może zatem wejść model na podstawce 40x40 mm i
większej). Należy zauważyć, że w odróżnieniu od powozów, mniejsze rydwany nie
mogą przewozić żadnych towarów.
Ścierwowóz: Nekromanta,
który znajduje się w odległości nie przekraczającej 6” od Ścierwowozu, otrzymuje premię +1 do wszystkich prób rzucenia zaklęcia.
Ponadto, mag może korzystać
z mocy Dhar uwięzionej w przeklętych truchłach przewożonych na
Ścierwowozie. Na początku każdej potyczki Nekromanta posiada jedno Przeklęte
Truchło (na każdy poziom magii),
które może wykorzystać w dowolnej fazie
magii. Przed rzuceniem zaklęcia, gracz może zadeklarować użycie Przeklętego Truchła, do zwiększenia mocy
maga. Nekromanta może użyć dowolną ilość posiadanych Przeklętych Trucheł by zwiększyć szansę
pomyślnego rzucenia zaklęcia. Każde Przeklęte
Truchło pozwala magowi na użycie jednej dodatkowej Kostki Mocy. Te dodatkowe Kostki Mocy na potrzeby zasad Przekleństwa Tzeentcha oraz Rzucenia Czaru z
Niepowstrzymaną Mocą traktowane są tak, jak zwykłe Kostki Mocy. Ponadto, dzięki użyciu Przeklętych Trucheł mag
może użyć większej ilości Kostek Mocy
niż pozwala na to jego poziom.
Utrzymanie: Naprawa i konserwacja pojazdów oraz animacja zwierząt pociągowych
wymagają sporych nakładów finansowych. W grze
odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce, na potrzeby
zasad sprzedaży Łupów model pojazdu
wraz z zaprzężonymi zwierzętami pociągowymi liczony jest podwójnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz