Przygotowałem dla szanownego państwa-draństwa kolejną edycję podręcznika do gry Warheim FS, którą pozwoliłem sobie oznaczyć numerem 0.75 i kryptonimem totentanz, ot taka fanaberia.
Jeśli jeszcze ktoś z was, drogich milczących czytelników nie wie, Warheim FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę GW.
Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem, nad którym od wielu lat, z waszym udziałem, mam przyjemność pracować.
W dużym skrócie i uproszczeniu mechanika Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad gry Mordheim o reguły dwóch
ostatnich edycji gry WARHAMMER FANTASY BATTLE oraz najpopularniejszych
zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Wplotłem w grę także kilka
pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów, które występują w
grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje
zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.
Akcja gry została przeniesiona z Miasta Potępionych o nieco ponad 500 lat do
przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach
skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.
Gra Warheim FS przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są, poza podręcznikiem, także figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek w WFB kostki i miarka z podziałką w calach.
W trakcie gry w Warheim FS gracze
dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20
modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię
potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku zostały podzielone na scenariusze miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz scenariusze wiejskie (toczone poza murami
miast w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych
ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).
Warheim FS to figurkowa gra bitewna, a więc do toczenia potyczek będziemy potrzebować modeli i makiet oraz stołu albo innej płaskiej powierzchni, najlepiej o wymiarach 120 x 120 cm.
Rozegranie jednego scenariusza
zajmuje w zależności od doświadczenia graczy i zaawansowania drużyny
którą dowodzą od godziny do dwóch, czasem trzech. I choć Warheim FS pozwala na
indywidualne rozgrywki, to największą zabawę zapewnia kampania.
Możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny zapewnia
dużo frajdy i satysfakcji. W zależności od wyboru, gracz może kłaść
nacisk na ilość wojowników w drużynie lub kosztem liczebności kompanii
uzbrajać wojowników w lepszy oręż, pancerze ale także inny ekwipunek - w
tym duży wybór przedmiotów magicznych. Ponadto drużyny dysponują
dostępem do machin wojennych i pojazdów, które umiejętnie wykorzystane
mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.
W grze ważna jest odpowiednia taktyka i strategia oraz umiejętne
wykorzystanie atutów jakimi dysponują nasi wojownicy. Znaczenie ma także
odpowiednie korzystanie z osłon jakie zapewniają makiety, czy właściwe
wykorzystanie znajdujących się na polu bitwy obiektów specjalnych.
Jeśli szanowne państwo-draństwo jest zainteresowane bardziej obszerną recenzją gry bitewnej Warheim FS to zapraszam do lektury wpisu autorstwa Sister of Mercy, który można znaleźć TUTAJ.
Z kolei klikając w poniższy odnośnik szanowne państwo-draństwo może pobrać sobie pomoc dla graczy, to jest gotowy do wydruku plik zawierający zestawienie najczęściej używanych w czasie potyczek i bitew reguł, zasad specjalny oraz niezbędnych tabel.
Podręcznik do gry w Warheim FS w wersji 0.75 dostępny jest w dwóch wersjach: pełnej i lekkiej, która prócz wprowadzenia zwykłej czcionki, dodatkowo została podzielona na cztery części.
Ponadto, skoro szanowne państwo-draństwo domaga się zebrania w jednym miejscu listy zmian, które wprowadziłem w podręczniku do Warheim FS w wersji 0.75 od czasu poprzedniej edycji, to poniżej macie czego chcecie.
Od razu uprzedzam, że lista, która tak naprawdę nie jest listą, a
zbiorem odnośników, może nie być kompletna. Szczerze pisząc, po raz
kolejny zaniedbałem nieco ten aspekt, a zmiany które miały pojawiać się w
jednym wątku, rozrzuciłem po wielu tematach. Ale nic to, spróbuję
zebrać to wszystko do kupy.
Po pierwsze proponuję zapoznać się z wątkiem errata, w którym w założeniu miały pojawić się wszystkie zmiany.
Po drugie w wersji 0.75 pojawiły się nowe zadania specjalne oraz całkiem nowe zaklęcia i modlitwy.
Rewolucje nie ominęły także Elementów terenu na polu bitwy oraz Scenariuszy i zasad specjalnych, którym podlegają poszczególne drużyny.
Szanowne państwo-draństwo raz jeszcze raczy wybaczyć formę ale ze swej strony zapewniam, że następnym razem postaram się bardziej.
Pełna wersja:

Pozdrawiam,
qc
***
Podręcznik WARHEIM FS
jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum
Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak
nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games
Workshop. WARHEIM FS
w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W
miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata
Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału
do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.
***
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy