poniedziałek, 26 lipca 2021

Raport bitewny: Nieumarły tabor ludu Strigosu vs Zbrojna kompania z Ostlandu.

24 lipca 2021 w Katowicach w Centrum Gier Inny Wymiar rozegrałem pierwszą potyczkę w ramach kampanii Warheim FS – Silesiaheim. Do boju poprowadziłem Nieumarły tabor ludu Strigosu, który pośród zabudowań wsi Teufelsberg zmierzył się ze Zbrojną kompanią Ostlandu, dowodzoną przez Maćka.

Po burzliwych dyskusjach związanych ze zmianą zasad wampirów w Warheim FS, postanowiłem osobiście sprawdzić, jak będzie sprawować się kompania Strigoi po osłabieniu, głównych postaci tej drużyny.

Dysponując 500 złotymi koronami rekrutowałem w szeregi kompanii komplet bohaterówWampira StrigoiNekromantę (wyposażonego w kuszę i zaklęcie pozwalające przyzwać K3 Zombie), Ghasta oraz dwóch Dregów (uzbrojonych we włócznie i puklerze, z kolei stronników w postaci Szkieletów (w roli chorążego & sygnalisty) oraz Zombie i Ghouli dobrałem w pary, co razem dało 11 modeli.

Natomiast Zbrojna kompania z Ostlandu, prócz kompletu bohaterów składała się także z Myśliwego oraz zastępu uzbrojonych we włócznie Żołnierzy, co w sumie dało 15 postaci oraz przyzwane zaklęciem Wilki.

Zgodnie z wytycznymi Bahiora z bloga The Dark Oak, który moderuje kampanię, jako pierwszy rozegraliśmy scenariusz Potyczka, który jest najprostszym scenariuszem i polega na wzajemnym wybiciu się zwaśnionych drużyn.

***

Po rozstawieniu makiet i ustaleniu kolejności rozgrywania tur przystąpiliśmy do gry. W trakcie rozgrywki ograniczany nieco niską szybkością Zombie oraz skutecznym rozpraszaniem przez Ostlandczyków uroku pozwalające wykonać dodatkowy ruch postanowiłem podzielić kompanię na dwa oddziały. Pierwszy złożony z Nekromanty, Dregów oraz trzech przyzwanych zaklęciem Zombie podążał lewą stroną wzgórza, natomiast Strigoi, Ghoule i Szkielety dysponując wyższą szybkością przemieszczały się z prawej strony wzgórza, nieco dłuższą drogą, ale pozwalającą zaatakować z flanki skradających się ostrożnie Ostlandczyków.

Maciek ostrożnie przesuwał w kierunku nieumarłych swoich wojowników, jednocześnie korzystając z wysokiej szybkości przyzwanych Wilków wysłał zwierzęta lewą stroną stołu i zaatakował pierwszą z moich grup. I choć Nekromancie nie udało się ustrzelić z kuszy żadnego z szarżujących Wilków, to uzbrojeni we włócznie i puklerze Dregowie nie dość, że odparli ataki zwierząt, to jeszcze dość szybko wyłączyli Wilki z gry.

Równocześnie Zombie udało się związać walką wręcz kilku Ostlandczyków, przy czym jeden z ożywieńców został bardzo szybko pokonany. Nekromanta próbował wspomóc walczące Zombie i przyzwać jeszcze dwóch zakopanych pod ziemią nieumarłych, co udało mu się połowicznie. Niestety pozostając w niejakim oddaleniu od dowódcy nie mógł skorzystać z cech przywódczych Wampira.

Po drugiej stronie wzgórza Strigoi i Ghoule dość śmiało zaczęli poczynać sobie z Ostlandczykami. Dobrze rozegrane szarże pozwoliły Wampirowi wyeliminować z walki zarówno uzbrojonego w pistolet pojedynkowy Kapitana jak i odzianego w ciężki pancerz i dzierżącego broń wielką Sierżanta. Ryzyko opłaciło się, bo Wampir Strigoi wystawiony na atak uzbrojonych we włócznie Żołnierzy nie dość, że udanie zniechęcał strachem ludzi do szarży, tych zaś którzy odważyli się stanąć z nim w szranki ranił i powalał na ziemię, zaś otrzymane rany skutecznie regenerował. Koniec końców Wampirowi w sukurs musiały przyjść Ghoule, bo wrogów było takie mrowie, że Strigoi nie nadążał z dobijaniem oszołomionych wrogów.

Zdziesiątkowani ludzie w końcu oddali pola i prowadzeni przez dwóch ocalałych ostlandzkich handlarzy niewolników zbiegli z pola.

***

W trakcie rozgrywki wylosowaliśmy kilka zdarzeń losowych, ponieważ graliśmy na wiejskim stole losowaliśmy z tabeli zdarzeń poza murami otrzymując wyniki wskazujące na bagnosilny wiatr oraz złowady, ale zdarzenia nie miały praktycznie żadnego wpływu na rozgrywkę.

Z uroków rzucanych przez Wampira Strigoi skutecznie udało mi się tylko wykorzystać żelazne pazury, które działały przez 1 rundę i w połączeniu z krytycznym zranieniem, których w tej walce ku nieszczęściu Maćka miałem całkiem sporo, pozwoliły szybko wyłączyć z walki ciężkozbrojnego Sierżanta.

Niestety, również żaden z przyzwanych Wilków po wyłączeniu z akcji nie podzielił się Łupem!.

***

W sekwencji po potyczce wylosowałem rozbity powóz, ograbiłem z ekwipunku wrogiego Sierżanta, co po sprzedaniu łupów pozwoliło mi rekrutować kolejne dwa Ghoule i jednego Zombie.

Maciek nie zdobył zbyt wielu złotych koron, jednak miał całkiem udane rzuty na tabelę poważnych obrażeń i poza zranionym w rękę Kapitanem i ograbionym Sierżantem nie poniósł żadnych strat w ludziach.

Po zakończeniu sekwencji po potyczce ilość modeli w kompanii wzrosła do 14 postaci, ekwipunek nie zmienił się, a obecny prestiż kompanii wynosi 147 punktów, przy początkowych 116.

            


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 24 lipca 2021

Organizacyjnie: Podręcznik do Warheim FS, wersja xXx.

Dzień podły!


Po zakończeniu turnieju Czar-Par na Forum Warheim FS ruszyły prace, w wyniku których w zasadach gry wprowadziłem szereg mniejszych lub większych zmian, których listę znajdziecie TUTAJ, a w wyniku których w wśród dostępnych kompanii pojawiła się między innymi drużyna Amazonek z Lustrii.

Tradycyjnie na blogu DansE MacabrE oraz Warheim FS w zakładce DownLOAD znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS, który możecie także pobrać STĄD.


Przypominam, że na Facebooku istnieje strona poświęcona skirmiszowej grze bitewnej Warheim FS, na której regularnie publikuję wszelkie informacje i nowości związane z Warheim FS.

Warheim FS jest to figurkowa gra bitewna osadzona w uniwersum Warhammer Fantasy stworzonym przez brytyjską firmę Games Workshop. Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.

W dużym skrócie i bardzo dużym uproszczeniu mechanika skirmiszowej gry bitewnej Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad znanej i popularnej gry Mordheim o wybrane reguły siódmej i ósmej edycji gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Społeczność graczy Warheim FS systematycznie się powiększa, a wraz ze wzrostem tej liczby coraz więcej dostrzeżonych przez Was błędów i nieścisłości zostaje poprawionych... 

W zasady gry Warheim FS wprowadziłem także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów oraz własnych reguł które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry Warheim Fantasy Skirmish została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach… Więcej informacji o Warheim FS znajdziecie TUTAJ.

Zdrowia,
quidamcorvus

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 27 czerwca 2021

Zasady: Amazonki z Lustrii.

Jakoś tak się stało, że od słowa do słowa wraz z kubencjuszem na łamach Forum Warheim FS napisaliśmy zasady dla kompanii Amazonek z Lustrii do Warheim FS.

Jeśli macie jakieś uwagi/sugestie piszcie śmiało w komentarzu lub na forum.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 17 czerwca 2021

Relacja: Turniej parowy Warheim FS - Czar-Par, Katowice 12.06.2021.
Report: Tournament Warheim FS - Czar-Par, Katowice 12.06.2021.

Nie bez przeszkód i niemal z półtorarocznym opóźnieniem, ale się wydarzyło.

W sobotę, 12 czerwca 2021, w Centrum Gier Inny Wymiar w Katowicach odbył się IX turniej Warheim - Czar-Par, w którym do boju stanęli gracze zjednoczeni, po raz pierwszy w dwuosobowych sojuszach.

Dziś mam dla Was krótką relację z tego wydarzenia.
Not without obstacles and with a delay of almost a year and a half, but it happened.

On Saturday, June 122021, the IX tournament Warheim - Czar-Par took place at the Centrum Gier Inny Wymiar in Katowice, in which players took part, for the first time united in two-person alliances.

Today I have a short report from this event for you.


Na blogu DansE MacabrE, w zakładce Turnieje WFS, znajdziecie także relacje z poprzednich wydarzeń:
Na początku relacji chcę także podziękować sponsorom Alien Lab MiniaturesBattle-Models.comBlack Grom StudioCopernicus CorporationC-P ModelsDark-Art StudiosGreen Stuff WorldHexy-StoreKromlech.eulootpile.euMicro Art StudioMini MonstersPlaymaty.plRotten Factory oraz SpellCrow Tiny Bastardz, którzy ufundowali nagrody dla wszystkich uczestników turnieju.

Tradycyjnie turniejową grafikę, która znalazła się na identyfikatorach, dyplomach i plakatach, wykonał Thorash z FallenSUN.
On the DansE MacabrE blog, in the tab Turnieje WFS, you will also find reports from previous events:
At the beginning of the report, I also want to thank the sponsors of Alien Lab MiniaturesBattle-Models.comBlack Grom StudioCopernicus CorporationC-P ModelsDark-Art StudiosGreen Stuff WorldHexy-StoreKromlech.eulootpile.euMicro Art StudioMini MonstersPlaymaty.plRotten Factory and SpellCrow and Tiny Bastardz, who funded prizes for all tournament participants.

Traditionally, tournament graphics, which were found on badges, diplomas and posters, were made by Thorash from FallenSUN.

   

Poniżej znajdziecie plik pdf z regulaminem i przygotowanymi przez Bahiora z bloga The Dark Oak scenariuszami według, których zostały rozegrane potyczki w czasie turnieju.

Plik pdf możecie pobrać STĄD, a TUTAJ znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS.
Below you will find a pdf file with the rules and scenarios prepared by Bahior from The Dark Oak blog, according to which the battles were played during the tournament.

You can download the pdf file HERE, and HERE you can find the latest version of the Warheim FS rulebook.


W turniejowe szranki stanęło 23 uczestników, podzielonych na 12, w większości dwuosobowych sojuszy:
  • Sigthorn i Barii (Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu i Khazadzi z Gór Krańca Świata)
  • Pepe i Benek (Nieumarły tabor ludu Strigoi i Nieumarły poczet Krwawego Smoka)
  • Bahior i Maciej K. (Khazadzi z Gór Krańca Świata i Kompania krasnoludzkich Piwowarów)
  • Mort i Szczery (Kult Pogromców z Karak Kadrin Leśni Elfowie z Athel Loren)
  • Fire i Wertex (Gladiatorzy z Jałowej Krainy i Zbrojni z Middenheim)
  • Krnabrny  (Piechota morska z Marienburga i Zbrojni z Middenheim)
  • Torin i Kruk (Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów i Raubritterzy z Księstw Granicznych)
  • Musza i Haszer (Nieumarły tabor ludu Strigoi i Nieumarły poczet Krwawego Smoka)
  • Whydak i Józek (Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów i Łowcze plemię Dzikich Orków)
  • WojtekW i adrenalbooster (Rycerze Graala i Leśni Elfowie z Athel Loren)
  • Kubencjusz i Laik (Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów i Łowcze plemię Dzikich Orków)
  • Elmin i SQL (Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów i Orkowie i Gobliny)

Z kolei na stole pojawiło się 15 różnych kompanii:
  • Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu
  • Gladiatorzy z Jałowej Krainy 
  • Khazadzi z Gór Krańca Świata 
  • Kompania krasnoludzkich Piwowarów 
  • Kult Pogromców z Karak Kadrin 
  • Leśni Elfowie z Athel Loren 
  • Łowcze plemię Dzikich Orków 
  • Nieumarły tabor ludu Strigoi 
  • Nieumarły poczet Krwawego Smoka 
  • Orkowie i Gobliny 
  • Piechota morska z Marienburga 
  • Raubritterzy z Księstw Granicznych 
  • Rycerze Graala 
  • Zbrojni z Middenheim 
  • Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów
There were 23 participants in the competition, divided into 12, mostly two-person alliances:
  • Sigthorn and Barii (High Elves from the Ulthuan and Dwarves from the World's Edge Mountains)
  • Pepe and Benek (Strigoi  and Blood Dragon)
  • Bahior and Maciej K. (Dwarves from the World's Edge Mountains and the Company of Dwarven Brewers)
  • Mort and Szczery (Slayers from the Karak Kadrin and the Wood Elves from Athel Loren)
  • Fire and Wertex (Gladiators and Middenheimers)
  • Krnabrny (Marienburgers and Middenheimers)
  • Torin and Kruk (Scouting company from the Ogre Kingdoms and Raubritters from the Border Princes)
  • Musza and Haszer (Strigoi and Blood Dragon)
  • Whydak and Józek (Scouting Company from the Ogre Kingdoms and Savage Orcs)
  • WojtekW and adrenalbooster (Knights of the Grail and Wood Elves from Athel Loren)
  • Kubencjusz and Laik (Scout Company from the Ogre Kingdoms and Savage Orcs
  • Elmin SQL (Scout Company from the Ogre Kingdoms and Orcs and Goblins)
In turn, 15 different companies appeared on the battle tables:
  • High Elves from the Ulthuan
  • Gladiators
  • Dwarves from the World's Edge Mountais
  • Company of Dwarven Brewers
  • Slayers from the Karak Kadrin
  • Wood Elves from Athel Loren
  • Savage Orcs
  • Strigoi
  • Blood Dragon
  • Orcs and Goblins
  • Marienburgers
  • Raubritters from the Border Princes
  • Knights of the Grail
  • Middenheimers
  • Scout Company from the Ogre Kingdoms

Drzwi Centrum Gier Inny Wymiar otworzyły się kilka minut przed godziną 09:00. Po rozłożeniu stołów i makiet o godzinie 10:00 rozpoczęliśmy rozgrywki, które trwały do godziny 19:00.The doors of the Centrum Gier Inny Wymiar opened a few minutes before 09:00 am. After the tables and buildings models were laid out at 10:00 am, we started the games, which lasted until 07:00 pm..

PIERWSZA BITWA | FIRST BATTLE

                            
 

DRUGA BITWA | SECOND BATTLE

                

TRZECIA BITWA | THE THIRD BATTLE

                         

Po rozegraniu 3 bitew na miejscu podium stanęli Fire Wertex, którzy poprowadzili do boju Gladiatorów z Jałowej Krainy oraz Zbrojnych z Middenheim, z kolei miejsce zajęli Musza Haszer prowadzący do boju Nieumarły tabor ludu Strigoi oraz Nieumarły poczet Krwawego Smoka, zaś miejsce zdobyli Kubencjusz Laik dowodzący Zwiadowczą kompanią z Królestw Ogrów oraz Łowczym plemieniem Dzikich Orków.After 3 battlesFire and Wertex stood on the podium, who led the Gladiators and Middenheimers, while the 2nd place was taken by Musza and Haszer, leading to the battle, the Strigoi and Blood Dragon, and the 3rd place captured Kubencjusz and Laik commanding the Scout Company from the Ogre Kingdoms and the Savage Orc.

  

W trakcie wydarzenia odbył się także konkurs modelarski na najlepszy model Oficera Polowego oraz znaczniki.

W przeprowadzonym wśród uczestników turnieju głosowaniu wygrał Elmin, zaś w konkursie internetowym zwyciężył adrenalbooster.
During the event, there was also a modeling competition for the best model of a Field Officer and markers.

Elmin won in the voting conducted among the participants of the tournament, and adrenalbooster won in the Internet competition.

   


Dzień podły, Tradycyjnie, podczas każdego turnieju Warheim FS odbywa się konkurs modelarski, tym razem uczestnicy...

Opublikowany przez Warheim FS Sobota, 12 czerwca 2021

Wszystkim zaangażowanym w przygotowanie turnieju raz jeszcze dziękuję.

Następny turniej, jeśli Papa Nurgle i pandemia pozwolą, obędzie się wiosną przyszłego roku podczas Ragnarok Konwent Gier Bitewnych. Szczegóły jak zwykle będziemy ustalać na Forum Warheim FS.

Zaś odnośników do relacji opublikowanych na innych blogach szukajcie w komentarzach.
Thank you once again to everyone involved in the preparation of the tournament.

The next tournament, if Papa Nurgle and the pandemic permitting, will be held next spring at the Ragnarok Konwent Gier Bitewnych. As usual, we'll be discussing the details at the Forum Warheim FS.

And for links to reports published on other blogs, look for the comments.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...