Goniec:
Liczba
modeli w drużynie: 0-1
Koszt rekrutacji: 40 zk
Koszt rekrutacji: 40 zk
Żołd: 20
zk
Prestiż drużyny: +20 punkty
Podstawka: 20 x 20 mm
Krasnoludzkie
twierdze w Górach Krańca Świata łączy skomplikowana sieć podziemnych korytarzy,
zwanych Poddrogami. Łączność między
fortecami zapewniają Gońcy. Są to
doskonale wyszkoleni młodzi biegacze, którzy dostarczają wiadomości zapisane
krasnoludzkim pismem runicznym. W ciągu ostatnich kilkuset lat praca gońca
stała się jeszcze bardziej niebezpieczna. Muszą unikać wszędobylskich Goblinów.
Nadkładają drogi, omijając zablokowane korytarze i eksplorując dzikie,
podziemne obszary. Często muszą podróżować na powierzchni ziemi. Najsilniejsi i
najbardziej wytrzymali Gońcy są wykorzystywani do przekazywania wiadomości
między fortecami Krasnoludów w górach a koloniami w głębi Imperium.
Uwagi: Goniec może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Muszkieterzy z Nuln,
Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy
dróg z Averlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną
chorągiew z Kisleva, Khazadzi z Gór Krańca Świata. Krasnoludy
słyną z głębokiej niechęci jaką darzą Elfy, jeżeli Krasnolud zostanie wynajęty
przez drużynę w szeregach której służy
Elf, wartość żołdu wypłacanego Gońcowi zostaje podwojona.
Goniec,
który osiągnął kolejny poziom
doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował nową
umiejętność może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności strzeleckich lub szybkościowych. Ponadto, Goniec może nauczyć się jednej z
wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
Długonogi: Wartość współczynnika Szybkość
Gońca zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że
wartość współczynnika Sz
może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.
Obieżyświat: Goniec w swoim życiu wiele
podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna
w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.
Zwiadowca: Goniec podlega zasadzie specjalnej zwiadowca.
Charakterystyka Gońca:
Goniec
|
Sz
|
WW
|
US
|
S
|
Wt
|
Żw
|
I
|
A
|
CP
|
Początkowa
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
1
|
2
|
1
|
9
|
Maksymalna
|
4
|
7
|
6
|
4
|
5
|
3
|
5
|
4
|
10
|
Broń/Pancerz: Goniec posiada
sztylet, młot
bojowy oraz kuszę i hełm.
Zasady specjalne:
Odporność na magię (2), trudny
do zabicia.
Goniec: Najmita znacznie
zwiększa możliwość efektywnego przekazywania rozkazów. Goniec, który znajduje
się w zasięgu dowodzenia dowódcy, zwiększa ten zasięg o kolejne +6”.
Nienawiść: Krasnoludy nienawidzą Snotlingów, Gnoblarów, Goblinów, Hobgoblinów, Orków i Czarnych Orków.
Nieustępliwość: Krasnoludy walczą ze wściekłą determinacją i
jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Khazadzi uciekają i rzucają
się w pościg z szybkością 2K6-1”
zamiast normalnego 2K6”.
Uporczywość: Krasnolud w biegu jest nieustępliwy niczym
następujące po sobie pory roku, a jego pochód jest praktycznie nie do
powstrzymania. Model Krasnoluda może biec,
nawet jeśli wróg znajdzie się na tyle blisko, by powstrzymać bieg.
Zabobonny lęk: Choć Krasnoludy znane są ze swej niespotykanej
odwagi, istnieje coś, co budzi w nich niemal zabobonny lęk. Krasnoludy, istoty
z gruntu praktyczne i twardo stąpające po ziemi, nie mogąc pojąć natury
egzystencji, oraz, co gorsza, nie mogąc przegnać zagrożenia ostrzem topora są
podatne na grozę, jaką wywołują w
nich istoty eteryczne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz