środa, 1 stycznia 2020

Podsumowanie 2019 roku na blogu DansE MacabrE.

Dzień podły,

Witam szanowne państwo-draństwo w nowym 
2020 roku i zapraszam do lektury podsumowania, w którym w kilku zdaniach postaram się podsumować miniony 2019 rok i krótko napisać o tym co wydarzyło się na scenie Warheim FS oraz na łamach bloga DansE MacabrE.


Jeśli pozwolicie, to zacznę od Warheim FS turniejów, które zorganizowałem w marcu i wrześniu, a które podobno zakończyły się sukcesem, zaś uczestnicy dzięki hojności sponsorów nie wyszli z pustymi rękami. Zresztą przedstawiane w recenzjach modele to w większości właśnie figurki ufundowane przez sponsorów dla uczestników turniejów:
  • 30 marca 2019 roku w klubie Inny Wymiar w Katowicach odbył się siódmy turniej Warheim FS - Księstwa Graniczne, w którym udział wzięło 23 uczestników. Relację z turnieju możecie przeczytać TUTAJ.
  • Z kolei pół roku później, 28 września 2019 w ZSEiI w Sosnowcu odbył się ósmy turniej Warheim FS - Dwie Wieże, podczas wydarzenia zmagało się ze sobą 20 uczestników, a podsumowanie opublikowałem TUTAJ.
Jeśli wszystko się uda, to w 2020 roku znów odbędą się dwa turnieje Warheim FS. Przy czym wszystko wskazuje na to, że dziewiąty odbędzie się 28 marca 2020 w czasie konwentu gier bitewnych Ragnarok (więcej na temat samego wydarzenia znajdziecie TUTAJ), a dziesiąty turniej odbędzie się prawdopodobnie w październiku w klubie Inny Wymiar. Taki też podział jest planowany na kolejne lata.

Turnieje odbywają się regularnie od 4 lat i łącznie zgromadziły 61 uczestników, przy czym na frekwencja na poszczególnych wydarzeniach utrzymuje się na poziomie 20+ osób - myślę więc, że jak na tak niszowy system jakim jest Warheim FS nie jest to zły wynik.

W minionym roku założyłem także nowe Forum Warheim FS (więcej o tym napisałem TUTAJ), wspominam o tym, ponieważ zwiększyła się nieco aktywność graczy i udało się nieco przyspieszyć prace nad zakończeniem prac nad podręcznikiem, szczególnie nad przeredagowaniem zasad magicznych przedmiotów. Niebawem ukaże się kolejna edycja oznaczona kodem CP2020 - od nazwy dziewiątego turnieju Warheim FS - Czar-Par (swoją drogą zabawny przypadek).

Niestety w przypadku mojego grania nie jest tak kolorowo, w ostatnich miesiącach trudno zmobilizować znajomych do gry, stąd na blogu przestały ukazywać się zarówno raporty bitewne z rozgrywek Warheim FS oraz relacje z sesji WFRP. Może wydanie czwartej edycji WFRP zmieni coś w tej materii. Zobaczymy.

Natomiast prace nad podręcznikiem do Warheim FS będą trwały dopóki będzie zainteresowanie systemem, a dzięki zaangażowaniu forumowiczów pojawiło się też sporo pomysłów na przeredagowanie podręcznika tak by był on bardziej strawny dla nowych graczy i przyjemniejszy w użytkowaniu dla wszystkich. Nie wszystkie zmiany, o których możecie przeczytać TUTAJ, jestem w stanie wprowadzić od razu, ale mam nadzieję, że większość z nich uda się wcielić w życie w najbliższym miesiącach.

Co do bloga DansE MacabrE to ostatecznie został on, podobnie jak Wrota - polska sieć blogów bitewnych całkowicie zablokowany na FB za publikowanie drastycznych treści, cóż zrobić... Pozostaje się tylko pogodzić z łatką i działać dalej.

Gdyby ktoś pytał, to blogosfera wciąż umiera, na wspomnianych powyżej Wrotach znajduje się obecnie zaledwie 9o blogów, które były aktualizowane w ciągu ostatniego roku. Napisałem zaledwie, bo trzy lata temu liczba ta była dwukrotnie większa. Niestety kolejne blogi umierają, część autorów przestaje publikować, a część przenosi się na Instagram lub Facebooka lub YouTube. Ja niestety nie mam czasu na przeglądanie YT, cierpliwości do szukania wartościowych treści na FB, a zdjęcia publikowane na Insta są tylko zdjęciami, brakuje im ducha, którego moim zdaniem mają blogi. Ale ja też mam już swoje lata i przyzwyczajenia stąd i moje marudzenie. Nie wiem, może młodszym to pasuje. Efektem spadku liczby aktywnych blogów sieci są też coraz uboższe wydania Zebranych z tygodnia.

Przy okazji, bo są dwie rzeczy związane z Zebranymi z tygodnia:
  • pierwsza jest taka, że na chwilę obecną, zgodnie z tym co napisałem w poście z okazji 10 lecia bloga, który znajdziecie TUTAJ, planuję zamknąć cykl publikując #500 odcinek. Nie twierdzę, że tak będzie na pewno, bo osobiście lubię przeglądać blogosferę i zbierać dla Was odnośniki do ciekawych wpisów, ale... No właśnie, ale kolejne zestawienia cieszą się coraz mniejszą popularnością, zaczyna także, o czym wspomniałem powyżej, brakować ciekawych treści do podsumowań. I tak źle i tak niedobrze.
  • druga sprawa związana z Zebranymi z tygodnia to osobny blog, który założyłem po tym, jak FB zablokował DansE MacabrE. Na blogu Zebrane z tygodnia publikuję nowe i regularnie uzupełniam o starsze wydania, plan jest taki, że znajdzie się tam komplet wszystkich #500 wydań. Nie pytajcie po co, bo nie wiem. Być może ktoś z tego kiedyś skorzysta. Na pewno pomogłoby gdyście umieścili odnośni do bloga na swoich stronach jeśli takie polecacie.
Zdecydowanie lepiej wygląda moja aktywność modelarska. Po uprzątnięciu poddasza i przesunięciu stołu udało mi się wygospodarować nieco miejsca i na jednej ze ścian zamontować półki na których umieściłem wiejskie makiety nad którymi obecnie pracuję, a których zdjęcia zaczną za jakiś czas pojawiać się na blogu. Na którym teraz królują niepodzielnie Skaveni oraz Karnawał Chaosu... Na chwilę obecną ukazało się za to kilka poradników, w których starałem się przybliżyć Wam moje pomysły na własnoręczne wykonanie niektórych rzeczy.

A propos karnawału, to wbrew oczekiwaniom wielu Figurkowy Karnawał Blogowy wciąż trwa dłużej niż ktokolwiek przypuszczał, choć nie ma co ukrywać, że bierze w nim udział homeopatyczna ilość uczestników. Niestety nie pomogło tutaj ani dopuszczenie do udziału osób, które nie posiadają blogów, ani założenie strony na FB, którą zresztą możecie znaleźć TUTAJ.

Mimo wszystko udaje mi się także w miarę regularnie publikować wywiady w ramach akcji Między Młotem a Kowadłem, choć tutaj też należy się niebawem spodziewać końca publikacji. Blogów na Wrotach zdecydowanie więcej ubywa niż przybywa.

Podsumowując to podsumowanie, bywało lepiej. Rok 2019 nie był najlepszym w mojej wargamingowej historii choć wiele mnie nauczył, szczególnie tego, że w wielu przypadkach po prostu nie warto i należy odpuścić. Tak też postanowiłem zrobić, jeśli kogoś interesuje co będzie się działo z Warheim FS oraz DansE MacabrE to wiecie gdzie znaleźć informacje.

Podłego 2020 roku życzę szanownemu państwu-draństwu!

nPzdr
qc


Podsumowania miesiąca

I - II - III

IIII - V - VI

VII - VIII - IX

X - XI - XII

Podsumowania miesiąca

Dziękuję bardzo moim Patronom: Jacek D., Michal R.Piotr F., Tomek W.Sebastian K.Michał M., Miłosz K. za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl. A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...